Lees verder
Zaterdag 3 juli was de Internationale Dag van de Coöperatie. Die dag heeft NCR aangegrepen om de coöperatie in de spotlight te zetten met als doel meer aandacht te krijgen voor coöperatief ondernemen. En dat is gelukt!

Samen met NCR-leden is er veel aandacht geschonken aan het unieke karakter van de coöperatie. Er zijn verhalen gedeeld, artikelen geschreven voor ledenmagazines en nieuwsbrieven, filmpjes gemaakt, berichten op social media geplaatst en gedeeld. En zelfs schermen op tankstations lieten zien dat ‘de coöperatie gevierd’ werd!


Speciaal voor een breed publiek heef NCR een animatie ontwikkeld. Deze animatie illustreert wat het doel is van een coöperatie en hoe deze werkt. Deze heeft via online advertising een enorm bereik gehad. Maar liefst 5 miljoen Nederlanders kregen de boodschap te zien, waarvan zelfs 2 miljoen de volledige animatie hebben gekeken. Daar mogen we trots op zijn! Daarnaast is er een podcast gedeeld en heeft RTLZ in het tv-programma ‘Nederland maakt het’ verschillende keren een item over coöperatief ondernemen uitgezonden. 

NCR blijft de boodschap uitdragen, en we hopen dat NCR-leden dit ook samen met ons blijven doen. Het is voor iedere coöperatie van belang om te werken aan het coöperatieve verhaal en deze te blijven delen. Hiermee creëer je trots en ledenbetrokkenheid en het helpt om de coöperatiestrategie te laten werken.

Alle communicatie middelen die ontwikkeld zijn, blijven beschikbaar. U kunt deze nog steeds downloaden in de toolkit.