Lees verder
Tijdens de ALV van 21 april werd het al genoemd; deze zomer wil NCR samen met haar leden de bekendheid van coöperaties in de samenleving vergroten.

Eind 2020 onderzocht onderzoeksbureau Motivaction het imago van coöperaties. Hieruit blijkt dat de associaties met coöperaties vooral positief zijn, maar dit is het meest gebaseerd op gevoel in plaats van op ervaringen of feitelijke kennis. Hierdoor wordt die positieve associatie vaak niet omgezet in een actieve keuze voor een coöperatie. Ook is er in wet- en regelgeving weinig aandacht voor de unieke kenmerken van deze ondernemingsvorm.

NCR wil samen met u, onze leden, de bekendheid van coöperaties vergroten in de samenleving. Door het collectief uitdragen van de coöperatieve boodschap kunnen we gezamenlijk zelfs 25 miljoen leden bereiken. Samen vergroten we de bekendheid over coöperatief ondernemen en wordt de onderkenning van de specifieke waarden vergroot. Doet u mee?

3 juli 2021: International Day of Cooperatives

Hoe gaan we dit doen? Zaterdag 3 juli vindt de internationale dag van de coöperatie plaats. Deze dag is een mooi moment om samen met u de coöperatie in de spotlight te zetten.

NCR zal in de aankomende weken diverse producties ontwikkelen (beeld en tekst) die wij gaan delen en waarvan we vragen of u deze ook wilt delen op 3 juli met uw achterban. Hierover ontvangt u binnenkort meer informatie.

Sneak preview: tijdens de uitzending van het RTL programma ‘Zo kan het ook’ op 3 juli komt de coöperatie aan bod. NCR-directeur Arjen van Nuland en NPRC-CEO Femke Brenninkmeijer vertellen uitgebreid over coöperaties.