Lees verder
Veiling Zaltbommel heeft het eerste halfjaar van 2021 afgesloten met een sterke autonome groei. De productomzet steeg van 33,7 miljoen euro naar 37,7 miljoen euro, dat betekent een groei van 16% ten opzichte van 2020.

De groei is te zien in alle productgroepen. Waar Veiling Zaltbommel vorig jaar in het tweede kwartaal een recordomzet had gerealiseerd, heeft men dat dit jaar kunnen evenaren, ondanks de veranderde weersomstandigheden.

In het eerste half jaar van 2021 werden de markten nog hard geraakt door de geldende Covid-19 maatregelen wat zich resulteerde in een zeer onrustige markt. Veiling Zaltbommel heeft door hun spreiding van het klantenbestand geprofiteerd van deze uitdagende markt. Een markt waarin veel vraag naar een kwalitatief product was, wat tevens invloed had op de prijsstelling van de producten. Naast de rechtstreekse verkopen heeft ook de toegevoegde waarde van een goed functionerende veilingklok zich het eerste half jaar wederom bewezen. De veilingklok is in verhouding sterker gegroeid dan de rechtstreekse verkopen.

Aanwas nieuwe telers

Erwin van den Oever, Veiling Zaltbommel: “De aanwas van nieuwe telers was het eerste halfjaar goed te noemen, veel kwalitatieve telers hebben hun weg gevonden naar Veiling Zaltbommel. Hierdoor is het areaal en assortiment gegroeid in de breedte en volume. Dit samen met de groei van nieuwe kopers en commissionairs heeft dit gerealiseerd in een omzetstijging van 16% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2020. Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang om de aankomende productseizoenen goed te laten verlopen. Samen met onze telers en klanten proberen wij te voorzien in de behoeften van de consumenten en zullen wij bijsturen waar nodig.”

“De maatregelen die we ingezet hebben om kosten te besparen om resultaat te verhogen werpen hun vruchten af. We blijven zuinig op de centjes, maar schuwen investeringen niet die ons helpen om in de toekomst te kunnen groeien. Wij zijn positief gestemd over het resultaat tot nu toe en verwachten deze door te kunnen zetten in het tweede half jaar”, vervolgt Erwin.

“Met deze groei is de basis gelegd voor ons plan voor de aankomende jaren, waarin wij graag voor en met onze telers de meerwaarde van Veiling Zaltbommel verder uitbouwen. We blijven bouwen aan meerjarige relaties met onze telers, kopers en partners binnen de markt. Ondertussen blijven we ons iedere dag inzetten om het beste product tegen de beste prijs te verkopen voor onze leden. We profileren ons als aantrekkelijke partner voor telers en klanten met een uitstekende dienstverlening die voorziet in de behoeften”, sluit Erwin af.