De supermarktbranche realiseerde in 2020 een unieke groei. Coop kon in deze markt een hogere groei realiseren van 16 procent. Dankzij een spot-on positionering van 314 toegankelijke winkels in de nabijheid van de consument, die gemiddeld per aankoop aanzienlijk meer besteedde in de Coop winkels.
Ook online groeit Coop stevig
In e-commerce zette Coop de stevige groei van de afgelopen jaren door. Online boodschappen doen nam in 2020 een vlucht: de online food markt nam met ruim 50 procent toe. Coop groeide zelfs 2,5 keer harder dan de markt. De klantendatabase verdrievoudigde. Reden voor Coop om een gloednieuw e-commerce center in Almere te openen om verdere omzetgroei te faciliteren.
Coop ontwikkelt door
Turbulente omstandigheden weerhouden Coop er niet van om door te ontwikkelen. Een professionaliseringsslag maakt de winkels nog klantgerichter. Met de implementatie van diverse formuleverbeteringen en aanscherping van het assortiment op de lokale marktbehoefte kiest de klant Coop steeds meer als dé supermarkt voor de dagelijkse maaltijd.
Coop maakt haar volledig jaarcijfers bekend na de ledenraadsvergadering op 1 april.