Lees verder
Beemster kaas is door consumenten opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame kaasmerk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2020.

Bij dit onderzoek spreken consumenten zich in een grootschalig onderzoek over de meest duurzame merken in Nederland. Beemster kaas steeg dit jaar van plaats 42 naar plaats 25. Tony’s Chocolonely werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Food en als overall winnaar.

De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 6.600 Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn 175 Nederlandse merken onderzocht.

Bij Beemster kaas wordt dagelijks hard gewerkt om steeds duurzamer te worden, van grasspriet tot kaas beheren wij de gehele keten. Dat betekent dat we in elk stapje van het kaasmaken zorg kunnen dragen voor de meest duurzame en natuurlijke methodes. Koeien staan in lichte en ruime stallen. Met zachte ligbedden en fijne massageborstels. Stallen waar vliegjes niet worden verdelgd maar gevangen door zwaluwen. Veevoer dat door de boer zelf wordt verbouwd, zodat het niet van ver hoeft te komen. Kilometers prachtig bijenlint wat goed is voor de biodiversiteit. Boeren die naast melk ook groene stroom leveren aan onze kaasmakerij. Kaas die volledig klimaatneutraal wordt gemaakt. Dat klinkt misschien als luxe, maar is pure noodzaak. Want ook al bestaan we generaties lang, alleen echte duurzaamheid garandeert ons voortbestaan voor toekomstige generaties.