Lees verder
Agrico presenteert haar nieuwe rassen vandaag op haar nieuwe online platform agricopotatoes.com. Dit platform is tevens een volgende stap in de digitale transformatie van de aardappelcoöperatie.

Al jarenlang organiseert Agrico in november een grootse en drukbezochte rassenshow. Door Covid-19 was deze bijeenkomst vol fysieke ontmoetingen dit jaar geen optie. Om het verbindingsmoment met haar afnemers in stand te houden en haar nieuwe rassen te presenteren ontwikkelde het handelshuis een online platform.

Online platform bannerDigitale transformatie

Agrico heeft dit seizoen uitgeroepen tot het jaar van digitale transformatie. Voor het bereiken van de ambitieuze doelen uit het strategisch plan Agrico 2030 “goede groei” vernieuwt Agrico vrijwel alle digitale platformen in haar bedrijfsvoering. Zo wordt al ruim een jaar gebouwd aan een nieuw informatiemanagementsysteem (ERP). Daarnaast worden alle portalen vernieuwd in combinatie met gebruikersvriendelijke apps en worden de social media internationaal fors uitgebreid. Tot slot maakt Agrico gebruik van nieuwe vormen van digitaal vergaderen en online ontmoetingen, mede ingegeven door Covid-19. Het vandaag gelanceerde online platform Agrico Potatoes is hiervan een mooi voorbeeld.

Online platform
Het online platform maakt onderdeel uit van de medio september geïntroduceerde nieuwe website. Op het platform presenteert algemeen directeur Jan van Hoogen middels een video de ontwikkelingen binnen Agrico waaronder ook de nieuwste kweekresultaten. Ook vinden klanten en overige bezoekers er de laatste inzichten rond Agrico’s rassen. En om het geheel een smaakvol tintje te geven worden er lekkere aardappelrecepten gedeeld om thuis te bereiden.