Regelmatig krijg ik de vraag hoe het komt dat de ANWB nog steeds groeit, terwijl andere verenigingen de ledentallen juist zien teruglopen. Daar is eigenlijk maar één antwoord op: alles wat wij ondernemen is gekoppeld aan de wensen en behoeften van de leden. En wij zijn daarover ook dagelijks met hen in gesprek. Hoe denken zij over onze producten en diensten? Passen die in hun beleving bij de ANWB? En wat kunnen wij doen om onszelf te verbeteren? Dat wordt voortdurend door ons getoetst; de leden staan bij ons echt centraal.
Wij willen onze leden graag zo persoonlijk mogelijk benaderen en helpen. En nieuwe technologie maakt dat steeds makkelijker. Vorig jaar kregen we bijvoorbeeld veel vragen binnen over milieuzones en tolkosten in het buitenland. Om hier schaalbaar en gepersonaliseerd antwoord op te geven, hebben we onze routeplanner uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Dit jaar konden de leden in de aanloop naar hun zomervakantie precies zien hoeveel zij onderweg kwijt zouden zijn aan tolkosten. En of zij rekening moesten houden met milieuzones.
Door mee te denken met onze leden en hun wensen goed te kennen, zorgen wij ervoor dat zij zorgeloos en met plezier onderweg kunnen zijn. Dat is waar we al meer dan 135 jaar voor staan.