NCR Co-op Game

De NCR Co-op Game is een serious game die als workshop aangeboden wordt. Tijdens deze workshop staan de deelnemers in de schoenen van een coöperatiebestuurder. In teamverband staan ze voor de uitdaging om een startende coöperatieve onderneming succesvol te maken. Tegelijkertijd dienen ook de leden van de coöperatie tevreden gehouden te worden. Zowel bestuurders als leden zijn verschillende typen ondernemers die hun product bij de coöperatie afzetten. Er zijn traditionele, zakelijke, innovatieve en groene ondernemers. Elk met hun eigen voorkeuren. Tijdens de NCR Co-op Game bepalen de bestuurders wie voorzitter is, in welke strategie wordt geïnvesteerd en hoe de 'winst' wordt besteed.

NCR CO-OP GAME from FOODWIRE Food & Film creatives on Vimeo.

Praktische informatie

Deelnemers:            6 – 24 personen
Tijdsbesteding:       3 uur
Faciliteiten:             NCR zorgt voor tablets waarop de game gespeeld wordt
Begeleiding:            De game is inclusief moderator (vanuit NCR) die de game introduceert en een inhoudelijke discussie na afloop begeleidt.
Kosten:                    Het tarief voor NCR-leden is 1.000 euro. Voor niet-leden bedragen de kosten 2.000 euro; voor toepassing in het onderwijs geldt een gereduceerd tarief.

Doelgroepen:

  • Coöperatieleden, zoals jongerenraden, ledenraden, besturen en raden van commissarissen;
  • Medewerkers van een coöperatieve onderneming;
  • Studenten van het hoger onderwijs;
  • Studieclubs of groepen die een coöperatie willen starten.

Resultaat:

Na de workshop hebben de deelnemers kennis gemaakt met verschillende aspecten van het besturen en financieren van de coöperatie en gevoel gekregen bij coöperatieve strategische dilemma’s. Het is een leerzame én leuke workshop waarin alle deelnemers actief participeren.

Meer informatie?

Voor meer informatie en een prijsopgave kunt u contact opnemen met Cynthia Griffioen
(T: 030-284 0492, E: C.Griffioen@cooperatie.nl).
Lees ook het artikel in Coöperatie 'NCR Co-op Game - Coöperatief ondernemen tastbaar gemaakt' (2013).